طرز تهیه ترشی لیته سبزی‌‌دار

فصل پاییز و زمستان بهترین فصل برای تهیه انواع ترشی در خانه است و یکی از محبوب‌ترین ترشی‌های این فصل ترشی لیته است. ترشی لیته با ترشی بادمجان متفاوت است. در ترشی بادمجان از بادمجان درسته برای تهیه ترشی استفاده می‌شود در صورتی که در ترشی لیته بادمجان کامل خرد می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیهٔ این ترشی بی‌نظیر آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیهٔ ترشی لیته سبزی‌‌دار

بادمجان ۱ کیلوگرم
سرکه ۳ پیمانه
زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
سبزی ترشی ۲ پیمانه
گلپر ساییده شده ۱ قاشق غذاخوری
سیاه‌دانه ۱ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:

یار همیشگی ساندویچ‌های ایرانی/ طرز تهیه خیارشور

چاشنی ترش غذاهای ایرانی | طرز تهیه آبغوره

طرز تهیهٔ ترشی لیته سبزی‌دار

برای تهیه ترشی لیته تفاوتی بین بادمجان قلمی و دلمه‌ای نیست و بر اساس سلیقه‌تان یکی از این دو مدل را می‌توانید انتخاب کنید اما توجه داشته‌باشید که بادمجان‌ها حتماً بدون تخم باشند و خراب و نرم نشده‌باشند.

ابتدا بادمجان‌ها را به خوبی شسته و با یک چاقو دور تا دور کلاهم آن را برش بزنید. سپس بادمجان‌ها را خشک کنید و پست آنها را بگیرید. با یک چاقو بادمجان‌ها را کمی خرد کنید و داخل چرخ گوشت بریزید و یا با چاقو آن را ساطوری کنید.

بادمجان‌ها را در قابلمه بریزید و به هر کیلوگرم بادمجان،‌ ۳ پیمانه سرکه، یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و آن را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. بهتر است مواد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت باشند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مواد داخل آن به خوبی خنک شود.

منبع: https://acas.media/7444/طرز-تهیه-ترشی-لیته-سبزی%e2%80%8c%e2%80%8cدار/