بازار رمزارزها قابل پیش‌بینی نیست

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین با بیان اینکه بازار رمزارزها به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست، گفت: برای ورود به هر بازار سرمایه‌ای لازم است اطلاعات تخصصی این بازار را کسب کنیم و مردم باید بدانند که بازار رمزارزها هنوز نابالغ است و نوسانات زیادی دارد.

محمدرضا شرفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نوسانات موجود در هر بازار سرمایه بیان کرد: در بازار سرمایه‌ای مانند بیت‌کوین با توجه به اینکه ابزارهای نظارتی و کنترل مدیریتی حاکمیتی وجود ندارد، نوسانات بسیار زیاد است. به همین دلیل از زمانی که این موضوع در سطح جامعه شروع شد و به آن پرداخته شد، به مخاطرات بازار اشاره کردیم، هرچند تریبونی نداشتیم اما به مردم اخطار دادیم که این بازار بسیار پرریسک و مخاطره‌انگیز است و نمی‌توان بدون دانش به آن وارد شد.

وی ادامه داد: تبلیغات و زور رسانه‌ای کسانی که از این بازار منفعت می‌بردند، بیشتر از ما بود و طبیعتا آنها هزینه هم کردند، در حالی که ما در انجمن امکانات کمی داشتیم. با وجود این از همه نهادهایی که می‌توانستند اطلاع‌رسانی کنند، کمک خواستیم. برای اینکه مردم آگاه باشند حرکت در ‌بازار سرمایه همیشه صعودی نیست، طبیعتا زمانی این بازار اصلاح می‌شود و قیمت همیشه یکنواخت حرکت نخواهد کرد.

باید با الفبای حضور در بازار آشنا شویم

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین خاطرنشان کرد:‌ فارغ از بازار سرمایه رمزارزها و بورس و سایر بازارهای جانبی در کشور، یک قانون کلی وجود دارد و آن اینکه هرکسی که می‌خواهد وارد بازار سرمایه شود، باید یک سری اطلاعات اساسی زیربنایی را کسب کرده باشد. ما باید اطلاعات این بازار را به‌صورت تخصصی کسب کنیم و حداقل با الفبای حضور در بازار آشنا شویم. اما آیا در کشور ما کار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی کافی درباره رمزارزها انجام شد یا خیر؟ آیا تا کنون به این فکر کردیم که باید قسمتی از رسانه ملی ما به این موضوع بپردازد یا خیر؟

منبع: https://acas.media/10076/بازار-رمزارزها-قابل-پیش%e2%80%8cبینی-نیست/